Ekonomi

Migros’tan 3. çeyrekte güçlü net kâr artışı

BURCU KIRATLI/BLOOMBERG HT ARAŞTIRMA ANALİSTİ

Migros, 2023 yılının üçüncü çeyreğinde 2,1 milyar TL net kâr açıkladı. Geçtiğimiz yılın üçüncü çeyreğinde şirketin net kârı 812 milyon TL olurken, net kârı 2022 yılının üçüncü çeyreğine göre yüzde 169 arttı. Yılın dokuz aylık karı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 201 artışla 4,2 milyar TL’ye ulaştı.

Bu yılın ilk 6 ayında net kâr 2,06 milyar TL oldu. Net kâr 2022 yılının tamamında 2,58 milyar TL oldu. Güçlenen bilançonun yanı sıra varlık satışları ve ertelenmiş vergi gelirleri de kâr artışına katkı sağladı.

Migros’un konsolide satışları 2023 yılı üçüncü çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 91 artarak 41,72 milyar TL’ye ulaştı. Piyasa beklentisi ikinci çeyrekte satışların 41,18 milyar TL olacağı yönündeydi. Yılın 9 aylık döneminde satış gelirleri yıllık yüzde 103 artarak 101,8 milyar TL’yi aştı. 2022 yılının tamamında toplam satışlar 74,5 milyar TL seviyesinde gerçekleşti. Geçen yılın aynı dönemine göre satışlar yüzde 103 artarak 50 milyar TL’den yaklaşık 102 milyar TL’ye çıktı.

Migros’un FAVÖK’ü (faiz, amortisman ve vergi öncesi kâr) üçüncü çeyrekte 2,8 milyar TL olan beklentinin üzerinde 3,03 milyar TL oldu. Konsolide FAVÖK, yılın dokuz ayında bir önceki yıla göre yüzde 58 artarak yaklaşık 7 milyar TL’ye ulaştı. Öte yandan kıdem tazminatı ve kullanılmamış izin karşılıkları düşüldükten sonra FAVÖK marjı yılın dokuz aylık döneminde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 8,8’den yüzde 6,9’a geriledi.

Rekabetçi fiyatlama stratejisiyle birlikte online ve fiziki mağazalarda müşteri trafiğinin artması, yeni mağaza açılışlarının hızlandırılması satış büyümesinin güçlenmesinin ana unsurları olurken, şirketin online satışlarının toplam satışlar (tütün ve alkol ürünleri hariç) içindeki payı 16,0 oldu. Geçen yıl yüzde 2023’te yüzde 9 artacak. Aylık dönemde ise yüzde 16,4’e çıktı.

Migros 2023 beklentilerini revize etti

Migros, 2023 yılının dokuz ayında yakaladığı güçlü büyüme ivmesi sonucunda, 2023 yılı için yüzde 80-85 olan konsolide satış büyüme beklentisini yaklaşık yüzde 95’e revize etmiş; 2023 yılı 6 aylık rakam ise yüzde 90 olarak açıklandı.

Tüm kategorilerde artan rekabetçi fiyat ve indirimlerin brüt kârlılığa etkisiyle, 2023 yılı için yüzde 7,0-7,5 olan konsolide FAVÖK marjı beklentisi yüzde 6,5-7,0 seviyesinde korundu.

Öte yandan 2023 yılı için yaklaşık 365 olan yeni mağaza açma hedefi yaklaşık 500 mağazaya çıkarıldı; Yılın ilk 6 ayında hedef 450 oldu. Migros’un 2023 yılında yapacağı yatırımlar için ayrılan kaynak artırılarak, 2023 yılının tamamında toplam yatırımlar yaklaşık 6 milyar TL seviyesinde tutuldu.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu